Chr. Daltonschool A. Baron van Dedem

Emmerweg 10 7722 LH Dalfsen
0529-433360 Klik om te bellen

Over Chr. Daltonschool A. Baron van Dedem

De A. Baron van Dedemschool is gelegen aan de rand van de natuur, wat garant staat voor rust en ruimte. De school kan in individuele gevallen door de muren heen werken en hiermee het leerstofjaarklassensysteem loslaten waarmee beter ingespeeld kan worden op individuele leerbehoeften. Het doen en laten van leerlingen en leerkrachten wordt bepaald door de pedagogische visie van dalton. Dalton gaat uit van de kernwaarden zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerking, reflectie en effectiviteit. Wij willen dat kinderen met een open en nieuwsgierige houding in het leven staan, waarbij het maken van fouten de groei ten goede komt (je leert geen fietsen zonder te wankelen of zelfs te vallen). De kinderen zijn betrokken en deels eigenaar van hun eigen leerproces en denken na hoe ze hun doelen gaan bereiken en wat ze hiervoor nodig zijn. Onze school heeft in 2017 een nieuwe daltonlicentie ontvangen voor de maximale duur van vijf jaar.

Chr. Daltonschool A. Baron van Dedem in het kort

Religie