Gabriëlschool Hoofdlocatie

Michiel Ten Hovestraat 9 2613 VX Delft

Over Gabriëlschool Hoofdlocatie

De Gabriëlschool is een RK basisschool bestaande uit twee locaties. De hoofdlocatie bevindt zich aan de Michiel ten Hovestraat in Delft. De nevenvestiging, ook wel bekend onder de naam Gabriëlschool Harnaschpolder, bevindt zich aan de Kristalweg 107 nabij Den Hoorn en Rijswijk Buiten. Op beide vestigingen werkt de onderbouw volgens de principes van ontwikkelingsgericht onderwijs. De bovenbouw biedt een concept waarbinnen en mix wordt gerealiseerd tussen meer traditionele werkvormen en thematisch leren. De school bestaat uit twee vestigingen waarvan de hoofdlocatie aan de Michiel ten Hovestraat is gesitueerd. De nevenvestiging (Gabriel-West) is per april 2011 gesitueerd in de nieuwbouwwijk Harnaschpolder en zal deel uit maken van een bredeschool met het accent op cultuur in het naschools aanbod.
Vanuit de overtuiging dat cultuur een belangrijke bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van kinderen, spelen culturele uitingsvormen een belangrijke rol binnen het onderwijsaanbod van de Gabriëlschool en wordt dit waar mogelijk geintegreerd met het aanbod van de basisvaardigheden en het thematisch leren. Resultaten worden als zeer belangrijk gezien maar in de wijze waarop deze worden behaald worden zowel traditionele werkvormen als meer onderzoekende en zelf-ontdekkende werkvormen gehanteerd.Beide scholen beschikken over een tussenschoolse- en naschoolse opvang.

Gabriëlschool Hoofdlocatie in het kort

Rooms-katholiek