Jan Prins, openbare Montessori basisschool

Nieuwstraat 15a 3011 GM Rotterdam

Over Jan Prins, openbare Montessori basisschool

Het montessorionderwijs gaat uit van het individuele kind; van de verschillen in ontwikkeling van kinderen en de gedachte dat kinderen goed in staat zijn aan te geven waar zij aan toe zijn. Spontane belangstelling en betrokkenheid van het kind zijn belangrijke voorwaarden voor het leren. De kinderen worden gestimuleerd zelfstandig te werken, daarbij aangemoedigd en begeleid door de leerkrachten. Van kinderen wordt verwacht dat zij elkaar helpen en in groepsverband opdrachten uitvoeren. Op deze manier proberen wij optimaal gebruik te maken van de leertijd. De kwaliteit van de omgeving is, naast het karakter, de mogelijkheden en het temperament van het kind, in belangrijke mate bepalend voor de ontwikkeling. Kinderen zijn van nature geneigd tot verkennen en experimenteren (absorberende geest). “

Jan Prins, openbare Montessori basisschool in het kort

Montessori